Gemeenschappelijk taalbeleid

Zeven redenen voor gemeenschappelijk taalbeleid

I. De gymnasiumleerling leert bij Nederlands, Engels, Duits, Frans, Latijn en Grieks allerlei termen, begrippen en vaardigheden over en van de grammatica van een taal.
II. De gymnasiumleerling leert bij Nederlands, Engels, Duits, Frans, Latijn en Grieks over tekstsoorten, genres en stilistische middelen.
III. De gymnasiumleerling leert bij Nederlands, Engels, Duits, Frans, Latijn en Grieks (en de gammavakken) van alles over communicatie.
IV. Veel docenten weten vaak niet wanneer de leerling wat op welke wijze bij zijn collega krijgt aangeboden.
V. Veel docenten hebben zelf geen gymnasiumonderwijs gevolgd.
VI. Veel docenten zijn zich niet echt bewust wie in de klas een atheneum leerling is en wie een gymnasiumleerling is.
VII. Gemeenschappelijk taalbeleid is een voorwaarde voor en garantie tot een effectieve leerlijn per vak.

Professionalisering

Pieter Bruegel the Elder - The Tower of Babel (Vienna) 1526-30-1569MetisMatters adviseert en ondersteunt graag de talendocent(en) die aan de slag willen met het ontwikkelen en implementeren van gemeenschappelijk taalbeleid. Dat kan via theorie, praktijk- of trainingsmodules. U kunt ook naar eigen behoefte combinaties maken. Het aanbod wordt aangepast in overleg aan de specifieke wensen en context van de docent(en) en de school.

Buttons-actie-info-01Buttons-actie-nascholingButtons-actie-contact

Advertisements
Nieuws op onderwerp

Voer uw e-mailadres in en blijf op de hoogte van ons laatste nieuws.

Join 29 other followers

MetisMatters
+31 (0) 6 24 64 08 96
annemieke@metismatters.nl

Telefonisch spreekuur:
maandagochtend van 9.00-10.00 uur