BloomKlassiek – Uitleggen aan anderen

Het denken op het kruispunt van toepassen en conceptuele kennis op gang brengen of toetsen.

Vraagexempla

Leg aan de hand van ἀποθνῄσκω uit hoe de Griek het imperfectum vormt.

Leerling bespreekt voor de klas een nieuwe woordenlijst ter voorbereiding op het leren.

(CE2016 I) vr.19: Regel 26 fulgebat en regel 27 posuere. Verklaar waarom er verschillende werkwoordstijden zijn gebruikt. Ga op beide werkwoordsvormen in.

logo Dimensie van het Cognitieve Proces (vaardigheden)
Herinneren Begrijpen Toepassen Analyseren Evalueren Creëren

Kennis-dimensie


Feiten


Conceptuele


Procedurele


Metacognitieve

Nieuws op onderwerp

Voer uw e-mailadres in en blijf op de hoogte van ons laatste nieuws.

Join 29 other followers

MetisMatters
+31 (0) 6 24 64 08 96
annemieke@metismatters.nl

Telefonisch spreekuur:
maandagochtend van 9.00-10.00 uur
%d bloggers like this: