Het denken op het kruispunt van toepassen en conceptuele kennis op gang brengen of toetsen.
Vraagexempla
Leg aan de hand van ἀποθνῄσκω uit hoe de Griek het imperfectum vormt.
Leerling bespreekt voor de klas een nieuwe woordenlijst ter voorbereiding op het leren.
(CE2016 I) vr.19: Regel 26 fulgebat en regel 27 posuere. Verklaar waarom er verschillende werkwoordstijden zijn gebruikt. Ga op beide werkwoordsvormen in.
![]() |
Dimensie van het Cognitieve Proces (vaardigheden) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Herinneren | Begrijpen | Toepassen | Analyseren | Evalueren | Creëren | ||
Kennis-dimensie |
Feiten |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Conceptuele |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Procedurele |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Metacognitieve |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |