BloomKlassiek – Ordenen van feiten en begrippen volgens standaard principes

Het denken op het kruispunt van begrijpen en conceptuele kennis op gang brengen of toetsen.

Vraagexempla

(CELa2016 2) vr. 14: Regel 116 Heus, etiam mensas consumimus? Leg uit dat Julus de reikwijdte van deze uitspraak niet beseft.

(CELa2016 2) vr. 15a: Regel 107-119 Aeneas t/m pressit. De gebeurtenissen in deze regels worden door Vergilius niet aan het toeval toegeschreven. Citeer uit de regels 107-111 (Aeneas t/m augent) het Latijnse tekstelement waaruit blijkt dat er geen sprake is van toeval. b: Citeer uit de regels 112-115 (Consumptis t/m quadris) het Latijnse tekstelement waaruit blijkt dat er geen sprake is van toeval. c: Citeer uit de regels 116-119 (Heus t/m pressit) het Latijnse tekstelement waaruit blijkt dat er geen sprake is van toeval.

logo Dimensie van het Cognitieve Proces (vaardigheden)
Herinneren Begrijpen Toepassen Analyseren Evalueren Creëren

Kennis-dimensie


Feiten


Conceptuele


Procedurele


Metacognitieve

Nieuws op onderwerp

Voer uw e-mailadres in en blijf op de hoogte van ons laatste nieuws.

Join 36 other subscribers
MetisMatters
+31 (0) 6 24 64 08 96
annemieke@metismatters.nl

Telefonisch spreekuur:
maandagochtend van 9.00-10.00 uur
%d bloggers like this: