Het denken op het kruispunt van begrijpen en conceptuele kennis op gang brengen of toetsen.
Vraagexempla
(CELa2016 2) vr. 14: Regel 116 Heus, etiam mensas consumimus? Leg uit dat Julus de reikwijdte van deze uitspraak niet beseft.
(CELa2016 2) vr. 15a: Regel 107-119 Aeneas t/m pressit. De gebeurtenissen in deze regels worden door Vergilius niet aan het toeval toegeschreven. Citeer uit de regels 107-111 (Aeneas t/m augent) het Latijnse tekstelement waaruit blijkt dat er geen sprake is van toeval. b: Citeer uit de regels 112-115 (Consumptis t/m quadris) het Latijnse tekstelement waaruit blijkt dat er geen sprake is van toeval. c: Citeer uit de regels 116-119 (Heus t/m pressit) het Latijnse tekstelement waaruit blijkt dat er geen sprake is van toeval.
![]() |
Dimensie van het Cognitieve Proces (vaardigheden) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Herinneren | Begrijpen | Toepassen | Analyseren | Evalueren | Creëren | ||
Kennis-dimensie |
Feiten |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Conceptuele |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Procedurele |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Metacognitieve |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |